Begroting 2019

Stadsdelen, integratie en dienstverlening

Indicatoren

Indicatoren

Prestatie-indicator

Nulmeting 2015

Begroting 2019

Begroting   2020

Begroting 2021

Begroting   2022

Percentage klanten die binnen de (vast)gestelde normtijden worden geholpen

www.denhaag.nl: uptime van 99,94%

www.denhaag.nl: uptime van 99,92%

www.denhaag.nl: uptime van 99,92%

www.denhaag.nl: uptime van 99,92%

www.denhaag.nl: uptime van 99,92%

14070: gemiddelde wachttijd = 45 seconden

14070: gemiddelde wachttijd = 45 seconden

14070: gemiddelde wachttijd = 45 seconden

14070: gemiddelde wachttijd = 45 seconden

14070: gemiddelde wachttijd = 45 seconden

Balies KCC: 88%geholpen binnen 5 minuten

Balies KCC: 90% geholpen binnen 5minuten

Balies KCC: 90% geholpen binnen 5 minuten

Balies KCC: 90% geholpen binnen 5 minuten

Balies KCC: 90% geholpen binnen 5 minuten

In overleg met de gemeenteraad zullen naar aanleiding van een nieuw beleid op dienstverlening aangepaste prestatie-indicatoren worden geformuleerd.

Hoe snel worden burgers geholpen?
De gemeente Den Haag houdt bij hoe snel mensen binnen de vastgestelde normtijden worden geholpen. De uptime is de tijd dat een website bereikbaar is voor bezoekers.
Het callcenter 14070 streeft naar een maximale gemiddelde wachttijd van 45 seconden. Bezoekers van de balies die een afspraak hebben gemaakt, worden vrijwel direct geholpen op het tijdstip van de afspraak. Het streven is in ieder geval 90% van de burgers binnen 5 minuten te helpen.

Effect indicator  
Click, Call & Face

Nulmeting 2015

Begroting 2019

Begroting 2020

Begroting 2021

Begroting 2022

Gemiddelde beoordeling van de bezoekers van DenHaag.nl

Rapportcijfer 6,3

Rapportcijfer 7,1

Rapportcijfer 7,2

Rapportcijfer 7,2

Rapportcijfer 7,2

Gemiddelde beoordeling van de bellers naar 14070

Rapportcijfer 7,4

Rapportcijfer 7,7

Rapportcijfer 7,8

Rapportcijfer 7,9

Rapportcijfer 8,0

Gemiddelde beoordeling van de bezoekers van de stadsdeelkantoren

Rapportcijfer 8,3

Rapportcijfer 8,2

Rapportcijfer 8,2

Rapportcijfer 8,2

Rapportcijfer 8,2

Hoe scoort de dienstverlening?
De gemeente Den Haag wil minimaal een gemiddelde beoordeling van een 7 halen voor de dienstverlening aan de frontoffice. De verwachting is dat deze gemiddelde beoordeling door bezoekers van de stadsdeelkantoren (Face) en bellers naar 14070 (Call) ruimschoots wordt behaald. De beoordeling van de bezoekers via denhaag.nl (Click) is sinds de nulmeting gestegen. Met voortdurende verbetering van de informatievoorziening op de website en verbetering van digitale formulieren is de verwachting dat de gemiddelde beoordeling vanaf 2019 structureel boven een 7 uitkomt.

Kengetal
Aantal klantcontacten

Begroting 2019

Begroting 2020

Begroting 2021

Begroting 2022

Via www.denhaag.nl

3.897.800

3.995.200

3.995.200

3.995.200

Via 14070: call

421.400

415.100

411.000

411.000

Via 14070: chat

42.500

43.500

44.000

44.000

Via 14070 e-mail

37.000

37.500

38.000

38.000

Via 14070: twitter, facebook

37.500

38.500

40.000

40.000

Via 14070: WhatsApp

25.000

26.000

27.000

27.000

Via balies stadsdeelkantoren

240.500

225.500

226.500

216.000

Hoeveel contacten met inwoners ?
In 2019 zullen circa 3,9 miljoen bezoekers de website www.denhaag.nl bezoeken. De verwachting is dat het totaal aantal bezoekers toeneemt. Door verbeteringen aan de website en kanaalverbreding (social media, e-mail, chat, WhatsApp) treedt er een verschuiving op tussen deze kanalen. Het telefoonverkeer (14070) zal hierdoor mogelijk in de periode 2019-2021 afnemen. Daarnaast zal het aantal baliebezoeken tussen 2019 en 2022 fors afnemen. Dit komt omdat in 2014 de verlenging van de geldigheid van reisdocumenten van 5 naar 10 jaar is gegaan. Het aantal bezoekers in 2019 is begroot op 240.500 bezoekers.